دستاوردهای نوین علمی-پژوهشی در آموزش و پرورش و علوم انسانی با رویکرد آسیب شناسی تربیتی- دینی و فرهنگی در ایران

نویسندگان


چکیده

در این میان، بهره‌گیری از آموزش الکترونیکی (e-learning) به‌عنوان ابزاری مکمل، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت آموزش‌های تربیتی و دینی ایفا می‌کند. این پژوهش ضرورت بازنگری در سیاست‌های آموزشی با محوریت کاهش آسیب‌های فرهنگی و تقویت هویت دینی را تأیید می‌کند. در چارچوب تحول دیجیتال و توسعه پژوهش‌های نوین در حوزه آموزش، فناوری‌هایی مانند سامانه‌های مدیریت یادگیری (LMS) و آموزش الکترونیکی (e-learning) نقش مهمی در بهبود فرآیندهای تربیتی، دینی و فرهنگی ایفا کرده‌اند. این فناوری‌ها با فراهم‌کردن امکان آموزش غیرحضوری، دسترسی به محتوای چندرسانه‌ای، ارزیابی‌های مستمر و بازخوردهای فوری، بستری مناسب برای آموزش شخصی‌سازی‌شده و مشارکتی فراهم می‌سازند. به‌ویژه در زمینه آسیب‌شناسی تربیتی و فرهنگی، استفاده از داده‌های تولیدشده در محیط‌های LMS می‌تواند به شناسایی مشکلات رفتاری، افت تحصیلی، یا چالش‌های هویتی دانش‌آموزان کمک کند و زمینه‌ساز مداخلات دقیق‌تر و هدفمندتر شود. این امکانات نه‌تنها در ایران، بلکه در نظام‌های آموزشی پیشرو جهان نیز به ابزاری مؤثر برای ارتقای کیفیت آموزش و کاهش آسیب‌های تربیتی تبدیل شده‌اند.



راضیه حیدری - rh.heydari623@gmail.com - فوق لیسانس

سیده عطیه سخایی - atiyehsakhaee@gmail.com - دبیر




کلیدواژه‌ها


شماره دوم بهار 1404
کدثبت:
1808
صفحات:
19-24
  • انتشار: ۱۴۰۴/۰۴/۰۸
  • فایل xml
  • فایل مقاله:
دانلود